04-08-2010

SAS Sentiment Analysis product van het jaar

Deel dit bericht

Communications Solutions Product of the Year Award van TCM erkenning voor uitstekende innovatie.

SAS heeft de prestigieuze Communications Solutions Product of the Year Award van Technology Marketing Corporation (TMC) gewonnen voor zijn Sentiment Analysis-software. Deze software geeft helder en diepgaand inzicht in meningen van klanten en concurrenten wat tot op heden niet mogelijk was. De SAS Sentiment Analysis lokaliseert en filtert relevante informatie uit de groeiende hoeveelheid data, onder meer afkomstig uit sociale netwerken, interne servers en newsfeeds. Het herkent sentimenten, beoordelingen en emoties in allerlei bronnen als blogs, tweets en websites, maar ook binnen interne bronnen als e-mails en klantvragen. Voor vele bedrijven nu nog steeds een black box.SAS’ hybride aanpak combineert krachtige statistische technieken met linguïstische regels waardoor de resultaten nauwkeurig zijn. Het vat de sentimenten samen, het signaleert trends en het creëert grafische rapportages die de betreffende sentimenten van consumenten, partners, werknemers en concurrenten real-time blootlegt. Met dit inzicht kunnen ontwikkelingen in klant- en koopgedrag en meningen over producten of diensten worden bepaald. De informatie is zichtbaar via corporate portals en ondersteunt beslissers met het evalueren van trends, het voorspellen van resultaten, het minimaliseren van risico’s en met het adequaat inspelen op kansen."SAS heeft het tijdrovende proces van het lezen van individuele documenten en het handmatig filteren van relevante informatie geautomatiseerd”, zegt Erik Sol, Business Unit Manager Customer Intelligence bij SAS Nederland. "Ons geïntegreerde analytics raamwerk biedt organisaties inzicht. We helpen hen door waarde (informatie) uit de enorme hoeveelheid gegevens te halen. Dit geeft organisaties de gelegenheid beter in te spelen op gedrag van hun klanten.”SAS Sentiment Analysis is opgenomen in de SAS Text Analytics-suite. Deze complete oplossing helpt organisaties inzicht te krijgen in data, dit te koppelen aan de juiste persoon of plaats, en de informatie vervolgens te verstrekken aan beslissers zodat de juiste beslissingen worden genomen over klant- en productbeleid. Of het nou gaat om het beantwoorden van complexe vragen, het bieden van de juiste inhoud aan interne of externe doelgroepen, of het voorspellen welke actie of welk kanaal het grootste effect heeft op sentimenten, de SAS Text Analytics biedt real-time verwerkingsnelheden voor grote hoeveelheden tekst.De SAS Text Analytics-oplossingen zijn onderdeel van het SAS Business Analytics Framework en worden bovendien ondersteund met uitgebreide training en support zodat klanten het maximale halen uit hun investering.Bron: SAS.

Company:

SAS

Partners